BLOG

Jak poradzić sobie z jesienną chandrą? Poznaj nasze sposoby!

Jesienna królowa kroków

Jesień może mieć wiele twarzy. Złota jesień, wciąż ciepła i słoneczna, mieniąca się bogatą paletą barw liści, potrafi być zachwycająca i inspirująca. Natomiast szara, pochmurna i deszczowa może niestety skutecznie zepsuć nam nastrój. Zwłaszcza, gdy coraz wcześniej za oknem robi się ciemno. Sprawdźmy, co może pomóc nam przezwyciężyć jesienną chandrę!

Aktywność fizyczna

Bycie w ruchu wyzwala w mózgu produkcję naszych ulubionych hormonów – endorfin, zwanych hormonami szczęścia. Dlatego też jednym ze sposobów na uporanie się z jesienną chandrą jest właśnie aktywność fizyczna. Pójdźmy zatem na spacer, pobiegajmy, zróbmy rundkę na rowerze. Zwłaszcza, jeśli dni są słoneczne – korzystajmy, ile się da, by „łapać” witaminę D. A gdy pogoda wyjątkowo nie zachęca do wyjścia na powietrze, możemy pójść na zajęcia fitness, siłownię, czy nawet poćwiczyć w domu.

Polecamy także udział w LOCO wyzwaniach: Jesienna Edycja ROWELOVE a także  Jesienna Królowa Kroków, które motywują do regularnej aktywności. Osiąganie dziennego limitu kilometrów lub kroków, przybliżające nas do celu, będzie dla nas dodatkową dawką pozytywnych emocji!

Dobre jedzenie i odpowiednia dieta

Nie da się ukryć, że smaczne jedzenie potrafi poprawić nastrój. I nie mówimy tu o „zajadaniu smutków” czymś niezdrowym. Zachęcamy do jedzenia zbilansowanego, bogatego w witaminy z grupy B (warzywa liściaste, banany, orzechy, nabiał, ryby) oraz magnez (rośliny strączkowe, orzechy, kasza gryczana, gorzka czekolada). Radzimy natomiast unikać jedzenia tłustego i kalorycznego. Może ono wywołać nieprzyjemne uczucie ciężkości na żołądku, a także wyrzuty sumienia, co dobremu nastrojowi zdecydowanie nie sprzyja!

Relaks, hobby i muzyka

Warto wykorzystać jesień jako czas na relaks i odpoczynek dla naszego organizmu. Warto zaparzyć ulubioną herbatę, usiąść na kanapie, otulić się ciepłym kocem, wziąć kota na kolana i poczytać książkę. Możemy też poświęcić czas na hobby, które działa na nas uspokajająco i daje satysfakcję. Dobrze zrobi także wyjście do kina lub – inaczej – wieczorek filmowy w domu. Można zorganizować też wieczorek muzyczny z płytą lub koncertem ulubionego wykonawcy. Wszystko to działa odprężająco i łagodzi stres. Relaksująca będzie także ciepła kąpiel wśród kojących zapachów.

Tu także z pomocą przychodzi wyjątkowy box-niespodzianka o wymownej  nazwie –  CHILLBOX.  Nie możemy zdradzić co jest w środku, ale możemy zagwarantować, że zadba o wszystkie Wasze zmysły i nada chwilom ukojenia nowego wymiaru… Warto zajrzeć  po więcej szczegółów TUTAJ.

 

Zdrowy sen

Bardzo ważny jest również zdrowy sen, będący podstawą naszego funkcjonowania w ciągu dnia. Niewyspanie przyczynia się do problemów z koncentracją, słabszej kondycji fizycznej, uczucia zmęczenia i rozdrażnienia. A to znowu pogarsza nasz nastrój. Dlatego musimy zadbać o odpowiednią ilość snu i wysypianie się. Kładźmy się wcześniej spać, a uprzednio wypijmy kubeczek melisy.

Światło

Można odnieść wrażenie, że nasze ciała działają na baterie słoneczne. Gdy jest ciemno, odczuwamy brak energii, a gdy świeci słońce, od razu budzi się w nas większa chęć do życia. Dlatego wykorzystujmy każdy promyk słońca, wychodźmy na świeże powietrze w słoneczne dni. Odsłaniajmy okna w domu i w pracy, by „zaprosić” do środka jak najwięcej naturalnego światła!

Intymne zbliżenia

Trudno się nie zgodzić, że seks to zdrowie! Intymne zbliżenia działają odprężająco i pobudzają wydzielanie endorfin, dzięki czemu odczuwamy rozluźnienie i błogość.

Spotkania z przyjaciółmi

Bardzo dobry wpływ na samopoczucie ma również spędzanie czasu z osobami, które lubimy i których obecność dobrze na nas działa. Są to osoby nam życzliwe, chętne do pomocy, potrafiące nas rozweselić. Unikajmy natomiast (i to nie tylko jesienią) osób toksycznych, których postawy i zachowania źle wpływają na nasz nastrój. Może to być trudne na przykład w pracy, jeśli ktoś taki siedzi biurko w biurko z nami. Wtedy starajmy się w miarę możliwości unikać wszelkich interakcji z taką osobą.

Coś dla ciała i duszy oraz techniki relaksacyjne

Jesienią warto zrobić coś dla siebie, na przykład wybrać się do SPA i skorzystać z sauny, relaksujących kąpieli, masaży czy innych zabiegów. A może czas wreszcie pójść na odkładaną w nieskończoność wizytę u fryzjera lub kosmetyczki? Albo zainteresować się technikami relaksacyjnymi, jak ćwiczenia oddechowe czy joga, które pomogą uporać się ze stresem oraz poprawią nastrój…?

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Wrzesień, październik i  listopad,  to idealne miesiące na rozpoczęcie przygody z… morsowaniem! Tak! Stopniowe oswajanie się z zimną wodą najlepiej rozpocząć nie wtedy, gdy akweny są skute lodem, tylko właśnie w okresie jesiennym. Jak się do tego przygotować? Podpowiadamy  TUTAJ .

A oprócz pozytywnego nastawienia i towarzystwa (ze względów bezpieczeństwa unikajcie wchodzenia do wody w pojedynkę!), dodatkowo może się przydać cieplutkie, praktyczne i niesamowicie kolorowe –>  PONCHO DO MORSOWANIA

 

kolorowe poncho do morsowania grzaniec

Zastanów się, co lubisz robić i to rób!

Jak widać powyżej, istnieje wiele sposobów na walkę z jesienną chandrą. A to najprawdopodobniej i tak nie wszystko. Zastanówmy się więc, co lubimy najbardziej! Co najlepiej poprawi nasz nastrój? Wieczorek z książką? Gorąca kąpiel z bąbelkami? Szydełkowanie? Długi spacer? Zrobienie sobie małego prezentu? Zmiana aranżacyjna w domu?

Cokolwiek to jest, ważne, żeby działało w sytuacji, kiedy zauważamy, że nasz nastrój zbliża do poziomu krytycznego. Wtedy trzeba zastosować naszą tajną, ale skuteczną broń.

Trzymamy kciuki w walce z jesiennym przesileniem. A po większą ilość motywacji zapraszamy do naszej grupy  JESTEM LOCO!